20.1.2017 Petr Klempa

Novej design, novej brand

O tom jak by měl vypadat vizuál celý mý značky jsem nikdy neměl ani páru. Teda jo, měl. Jenže na to, abych mohl nosit takovej design, jsem se pořádně nikdy necítil. Je to něco jako sako. To si taky neoblíknu pokud se na to prostě necítím. Takže jsem zezačátku volil jednoduchej a seriózní design, kterej o sobě ale vlastně nic neprozradil. Vypadalo to neutrálně, vážně … a hlavně nudně. A já vždycky chtěl, aby moje logo a celkovej vizuál hned z fleku udal jasnej pohled na věc.

Aby byl zajímavej už na první pohled. Aby bavil a aby bylo jasný, že to není nic tuctovýho a něco, co člověk vidí všude a na každým rohu. Něco jinýho, něco novýho a hlavně něco, co vybočuje svým vlastním stylem.

Jak jsem už ale řekl, dlouhou dobu jsem se na to necítil. A to i přes ohlasy různých lidí, kteří říkali, že to je něco jinýho, než na co jsou zvyklí a že se jim to líbí. Pořád to totiž nesplňovalo moje představy. A nesplňuje je to vlastně do teď, jenže tomu já zase říkám zdravej vývoj – nebýt se sebou nikdy spokojenej. A nemyslím to tak, že je to o tom, aby tomu odpovídalo portfolio. To je úplně fuk, jestli jo, nebo ne. Neměl jsem na to já. Byly to moje osobní nejistoty, mí strašáci. Dneska se toho ale už nebojím. Pomalu se škrábu na paty těch levlů, na který se chci dostat za další rok a dost mě motivuje ohlídnutí se za vývojem za ten jeden, nebo dva poslední roky. Protože ten progress tam vidím a je obrovskej. Vidím ho dokonce i v rámci čtvrtletí, možná i měsíců a fakt, že tím motivuju sám sebe mě nabíjí o to víc.

 

Vtipný je na tom to, že jsem se k tomu odhodlal úplnou náhodou a to díky Moose Creative. Začínající projekt, věnující se grafice, webdesignu a fotce. Napsala mi totiž Lucie – budoucí paní Owlová (#Owlovi? Všechno se o nich dovíte v mým starším článku tady), která je jednou z těch, co mají tenhle projekt pod rukou. Chtěla se se mnou sejít nad šálkem čaje a vyzpovídat mě o tom co vlastně dělám a čemu všemu se věnuju. Sama se teď totiž rozhlíží a to, co dělám já se jí docela zamlouvalo. A když už jsme všechno probrali, tak na konec došlo na to, že já už delší dobu dumám nad tím jak uchopit svůj brand a celkovej jeho design. Že s tím nejsem spokojenej a já nevím co ještě.
Lucie mi na to řekla, že by se na to s klukama mohli podívat a něco vymyslet. V tu ránu mi to začalo vrtat hlavou. Hned druhej den ráno jsem začal něco kreslit a o pár dní později mi napsali s nějakýma návrhama na logotyp. Proběhla nějaká komunikace, předání vizí a představ a o to víc mě to chytlo. Už druhej den jsem měl vlastní základ vizuálu zhotovenej. Skoro. Ok, asi tak 20%. Ale už tam byla vcelku jasná představa o tom jak to bude vypadat. Koneckonců, tu představu jsem si maloval dlouho, takže jsem věděl moc dobře jak to bude vypadat. Jen to sestavit, načmárat a hlavně uložit. Moose Creative jsem tak nakonec ve výsledku trochu zazdil, protože jsem si nakonec všechno udělal sám. Za to se vám omlouvám.

dscf8950

Novej logotyp

No, nakonec to teda dopadlo tak, že jsem to skoro celý načmáral myší, protože tablet pořád nemám a strávil jsem nad tím asi dva dny.
Pak přišla ta složitější, druhá, část. Všechno to nakopat na web tak, aby to fungovalo a ladilo dohromady. Nový fonty, nový texty a hlavně nový portfolio – vlastně všechno nový. Až na snahu zachovat původní koncept onepage webu. Začal jsem to dělat samozřejmě na tajňačku, ale to moc nefungovalo.
Nevím už ani co to bylo za den, ale vím, že byla půlnoc kdy jsem se naštval. Nahodil jsem kompletní maintenance a smazal celej web krom databáze článků. Pak začala ta velká hra. Dělal jsem na tom asi do sedmi do rána a pak šel spát na pár hodin. Po probuzení jsem se děsil toho co uvidím. Ale jo, bylo to dobrý. Stačilo to doladit a „jen“ udělat nový portfolio. Vypnul jsem maintenance pro blog a nechal ji zapnutou jen pro hlavní page, abych mohl dokončit ten „zbytek“. Ale jak se ukázalo, tvorba novýho portfolia zabrala hned několik dní.

The weekly shoots

Zapracoval jsem do webu i nějaký nový věci. Můžete teď třeba komentovat příspěvky na bázi Facebooku, přibyl FB page feed a nebo možnosti sdílení. Do toho filtrace příspěvků dle kategorií na bázi tagů a když se zadaří, brzo se i budete moci přihlásit k odběru novejch článků přes mail. Jediný co mi vlastně schází je formulář, ve kterým se budete moct přihlásit, ale pokud jste nedočkaví a chcete se přihlásit už teď, kopněte mi svoje maily do komentu a já to zapracuju manuálně.

Tak či onak, co se těch hlavních věcí týče, je hotovo. A všechny ty nervy za to stály. Jsem teď mnohem víc spokojenej a vlastně i ta FB page je úplně o něčem jiným. Jo a taky jsem se zbavil toho slova „Photography“ za jménem. Je to hnus. Otravovalo mě to od úplnýho začátku založení stánky a jsem rád, že jsem to konečně zabil.

Tenhle článek je fakt nechutně dlouhej.
Ten příští bude zajímavější, plnej fotek. Vážně.

Tagged: