2.2.2017 Petr Klempa

Pach síry

DSCF5237noiswe

Máš vizi, máš naprosto jasnou představu a pak se objeví někdo, kdo ji má taky. A vlastně sám sebou doplní všechno, co ti chybělo. Tohle byla jedna z akcí toho typu, kdy si jdeš pro jednu určitou fotku, kterou máš v hlavě. A šli jsme si pro ni s Wencou. (nebo aspoň já si pro ni šel – jemu to bylo fuk)

Představa o výsledku byla vcelku jednoduchá. Sytě rudá dýmovnice, kápě s maskou a temná scéna s nasvětleným okolním prostředím. V tomhle případě starej železnej most na kraji Olomouce, kterej Wenca po dlouhý době pátrání objevil. A vzhledem k tomu, že Wenca taky fotí, tak to šlo jak po másle. Protože když jsem něco řekl, tak věděl která bije. Jeho tvorbu můžete projet na Instagramu tady. A kdoví, třeba Olomoučáci budou i vědět, o koho jde. Je to konec konců Wenca z Holomóca.

DSCF497s9

Potřebovali jsme tmu, ale taky jsme potřebovali všechno naplánovat a nachystat už za světla. Plánování doma u stolu je k ničemu, takže jsme vyrazili za soumraku, rozmístili jsme blesky a rozplánovali celou akci hned na místě.

dscf8950

Bez gafy by to nešlo (šlo)

Dálkově odpalovaný externí blesky jsem chtěl využít pro simulaci osvětlení mostu. Jakoby ten most opravdu osvětlení měl. Takže blesky byly jen na efekt do rozostřenýho pozadí. Jako primární světlo, kterým jsme měli nasvítit Wencu, sloužilo ledkový video světlo, který je dostatečně intenzivní a hlavně rozptýlený, aby nedělalo moc ostrý stíny. To bylo mnohem důležitější, než u blesků v pozadí, který rozptýlený nebyly vůbec.

Když jsme měli hotovo, chtělo to už jen otestovat, jak si nastavení blesků a světla poradí ve spojení s dýmovnicí a pak hlavně se světlicí, která taky svítí. A docela slušně. Udělali jsme teda testovací sérii fotek se světlicema, abychom zjistili jestli to máme všechno správně nastavený, ale ve výsledku jsme došli k tomu, že světlice jsou pěkná nuda. Na ohřátí zmrzlech prstů ale skvělá věc!

Nebylo co řešit, šli jsme na dýmovnice. Jednu, bílou, jsme prskli dozadu a do ruky jsme dali Wencovi sytě rudou. Taky byly pokusy s rozsvícením dálkovejch světel u auta, který stálo hned u mostu, ale ukázalo se, že dálkáče nejsou dostatečně intenzivní. Druhej pokus byl o něco lepší. Zajímavější. Ale vlastně jsem se pořád ještě trochu hledal. Hledal jsem správný nastavení intenzity světel a taky rychlosti závěrky pro tak akorát vykreslený provazce dýmu.

DSCF516w1

A jak se to říká – do třetice všeho dobrýho? To dobrý totiž na třetí zátah přišlo. A bylo hotovo. Už na displeji foťáku jsem byl vcelku přesvědčenej o tom, že mám pro co jsem přišel. Když jsem pak fotky nahrál do počítače a začal na nich dělat, původní vizi jsem nakonec vcelku pozměnil. Řekl jsem si, jaký by to asi bylo, kdyby ve scéně byla jen osoba s dýmem a prostředí bych z konceptu úplně vyřadil?

A – jo. Bylo to dobrý. Vyčistil jsem fotku, vyexportoval, ještě doladil a nebylo co řešit. Nakonec jsem zjistil, že se podařilo udělat něco, co už skoro ani nevypadá jako fotka, ale spíš jako nějaká grafika. Je fakt, že práce, a tím myslím postprocess, na tom bylo šíleně moc. Ale stálo to za to. Tu jednu fotku mám.

DSCF5237-2noiswe

DSCF5237noiswe

Tagged:

KONTAKT

Zajímá vás ceník, nebo máte zájem o jinou spolupráci? Tak se nebojte napsat!