17.4.2017 Petr Klempa

Workshop? Tak jo!

DSCF1541
Denně mi chodí zprávy s dotazy ohledně toho, zda nedělám taky workshopy. A to ať už jde o individuální workshopy, na jednotlivý témata, tak i o workshopy celýho rozsahu procesu tvorby nějakých fotek.
Jsem spíš pro to ty kurzy zprostředkovávat. A tím míním kurzy s jinýma kreativníma lidma, než jsem já. Ale po těch všech zprávách, dotazech a dokonce i faktu, že o to projevili zájem lidi jako je například Honza Řeháček, nebo Tomáš Felcman, tomu už moc nešlo odolat.

workshop_titlePavle, dík za fotku!

Tihle dva a několik dalších jsou pro mě zdrojem inspirace a nikdy by mě nenapadlo, že právě ze strany takových lidí příjde podobná otázka. Vpravdě jsem se nad tím, že bych dělal vlastní workshopy, nikdy nepozastavoval – ani mě to nenapadlo. Okolí na sebe ale upozornilo samo. Do toho pak přišel můj kamarád a fotograf Tomáš s něčím podobným a nakonec i dokonce Aneta z Fujifilm marketingu.

DSCF1384

Workshopy mi nejsou vůbec cizí. Nějakou dobu v nich chodím a teď je dokonce mám na starost v rámci celý X-perience Academy, se kterou mám fakt velký plány. Organizovat je, zaznamenávat jejich průběh a být při tom s lidma, kteří se jich přímo účastní – to mě baví. Teď se ale postavit na tu druhou stranu.

DSCF1348

Hned z fleku to vypadá na dva workshopy v celkem svižným tempu hned po sobě. První, kterej připravuju, bude na téma dynamickýho portrétu v ulicích rušný Prahy. A druhý téma? Reportáž. Surová reportáž velký akce, která se koná jak v exteréru, tak v interiéru a za jakýhokoliv počasí. Olomoucký Majáles Univerzity Palackého v Olomouci.

DSCF1307

Co se však týče prvního workshopu – toho v Praze – ten se už docela rychle blíží a k tý příležitosti jsem včera dělal na celkovým konceptu s modelkou, kterou jste už na nějakých fotkách mohli vidět. A to konkrétně na fotkách z GFXa tady.

DSCF1538

Jeden z důvodů, proč jsem si na svůj workshop zvolil právě Elizabeth je ten, že chci nabídnout něco jinýho, než co nabízí většina ostatních kurzů. Nechci aby si účastníci odnesli kopu uměle nasvícenejch fotek z ateliéru s načančanou modelkou, kterou po každým cvaknutí závěrky upravuje vizážista.

DSCF1669

Vyjdeme ven na přirozený světlo. Vyjdeme do ulic a vůbec nebudeme hledat krásný uličky a zatiší, kde není ani noha. Naopak, půjdeme na místa, který vidíte všude na každým rohu. Nijak zajímavý, nijak vyjímečný. A půjdeme mezi lidi. Půjdeme do davu, ať se koukaj, ať dotvoří atmosféru scény. A to všechno nejen proto, aby si účastník odnesl jiný fotky, ale hlavně proto, aby nad celou kompozicí a fotkou začal přemýšlet úplně jinak. Svým vlastním způsobem.

DSCF1619

Aby se naučil z míst, který jsou nafocený tisíckrát, vycucat něco novýho. Aby se naučil fungovat v pohybu a v nepříznivejch podmínkách v davu lidí a ten pohyb tam zároveň dokázal patřičně zachytit. Aby se neinspiroval na tisících stejnejch fotkách, ale ve svý vlastní hlavě díky tomu, že uvidí odlišnosti mezi tím, co vidí všude okolo sebe a tím, co vidím já.

DSCF1398

No a Elizabeth je k tomu jako stvořená. Má na tohle všechno podobnej pohled a je pro každou akci. Fotografickej workshop není jen o tom co a jakdělá fotograf, ale i o tom, čím přispívá model. Je to společná kooperace mezi modelem a fotografem. A klíčem toho všeho je komunikace – takže v tomhle kurzu se pokusím i vysvětlit, jak komunikovat s modelem, protože právě komunikace bývá často zcela úměrně závislá na výsledku.

DSCF1284

Takže jo – vždycky jsem chtěl inspirovat a přispívat něčím, co dává smysl. Nikdy jsem si ale nemyslel, že se to překlene do týhle formy, takže jsem na to zvědavej a moc se těším, až na to fakt dojde. Snad to naplní očekávání všech!

 

DSCF1332DSCF1393DSCF1626DSCF1500DSCF1310DSCF1606DSCF1382DSCF1667

A na závěr celej průběh focení hezky popořadě v jednom gifu
output_zC6EwQ

Tagged: ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

KONTAKT

Zajímá vás ceník, nebo máte zájem o jinou spolupráci? Tak se nebojte napsat!